Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.provenanceCONICET-
dc.creatorMayorano, Fernando Javier-
dc.creatorRubiales, Aldo Jose-
dc.creatorLotito, Pablo Andres-
dc.date2017-01-05T13:46:12Z-
dc.date2017-01-05T13:46:12Z-
dc.date2013-01-
dc.date2016-12-07T17:59:15Z-
dc.date.accessioned2019-04-29T15:37:23Z-
dc.date.available2019-04-29T15:37:23Z-
dc.date.issued2013-01-
dc.identifierMayorano, Fernando Javier; Rubiales, Aldo Jose; Lotito, Pablo Andres; Optimal control based heuristic for congestion reduction in traffic networks; Plapiqui; Latin American Applied Research; 43; 1; 1-2013; 59-66-
dc.identifier0327-0793-
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11336/10862-
dc.identifier1851-8796-
dc.identifier.urihttp://rodna.bn.gov.ar:8080/jspui/handle/bnmm/297947-
dc.descriptionThe principal purpose of this work is to test the TUC strategy in a simple case using a micro-simulator designed ad hoc, previous to its real implementation. Using concepts of traffic engineering we describe a well known dynamic linear model of traffic flow in a urban traffic network that is controlled using the traffic-light times. This simplified model allows to obtain a Riccati feedback matrix and compute traffic-light times that will improve the congestion levels. We present some numerical experiments made with the model on an academic example and we validated them with a microscopic simulator that we have created based on Car Following theory and discrete event models.-
dc.descriptionFil: Mayorano, Fernando Javier. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Grupo de Plasmas Densos Magnetizados; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Tandil; Argentina-
dc.descriptionFil: Rubiales, Aldo Jose. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Grupo de Plasmas Densos Magnetizados; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Tandil; Argentina-
dc.descriptionFil: Lotito, Pablo Andres. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Grupo de Plasmas Densos Magnetizados; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Tandil; Argentina-
dc.formatapplication/pdf-
dc.formatapplication/pdf-
dc.formatapplication/pdf-
dc.languageeng-
dc.publisherPlapiqui-
dc.relationinfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.laar.uns.edu.ar/indexes/artic_v4301/Vol43_01_59.pdf-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/-
dc.sourcereponame:CONICET Digital (CONICET)-
dc.sourceinstname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas-
dc.sourceinstacron:CONICET-
dc.source.urihttp://hdl.handle.net/11336/10862-
dc.subjectOPTIMAL CONTROL-
dc.subjectLQ-CONTROL-
dc.subjectURBAN TRAFFIC MODELS-
dc.subjectOtras Ingeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información-
dc.subjectIngeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información-
dc.subjectINGENIERÍAS Y TECNOLOGÍAS-
dc.titleOptimal control based heuristic for congestion reduction in traffic networks-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeinfo:ar-repo/semantics/articulo-
Aparece en las colecciones: CONICET

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.