Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
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dc.provenance | CONICET | - |
dc.creator | Mayorano, Fernando Javier | - |
dc.creator | Rubiales, Aldo Jose | - |
dc.creator | Lotito, Pablo Andres | - |
dc.date | 2017-01-05T13:46:12Z | - |
dc.date | 2017-01-05T13:46:12Z | - |
dc.date | 2013-01 | - |
dc.date | 2016-12-07T17:59:15Z | - |
dc.date.accessioned | 2019-04-29T15:37:23Z | - |
dc.date.available | 2019-04-29T15:37:23Z | - |
dc.date.issued | 2013-01 | - |
dc.identifier | Mayorano, Fernando Javier; Rubiales, Aldo Jose; Lotito, Pablo Andres; Optimal control based heuristic for congestion reduction in traffic networks; Plapiqui; Latin American Applied Research; 43; 1; 1-2013; 59-66 | - |
dc.identifier | 0327-0793 | - |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/11336/10862 | - |
dc.identifier | 1851-8796 | - |
dc.identifier.uri | http://rodna.bn.gov.ar:8080/jspui/handle/bnmm/297947 | - |
dc.description | The principal purpose of this work is to test the TUC strategy in a simple case using a micro-simulator designed ad hoc, previous to its real implementation. Using concepts of traffic engineering we describe a well known dynamic linear model of traffic flow in a urban traffic network that is controlled using the traffic-light times. This simplified model allows to obtain a Riccati feedback matrix and compute traffic-light times that will improve the congestion levels. We present some numerical experiments made with the model on an academic example and we validated them with a microscopic simulator that we have created based on Car Following theory and discrete event models. | - |
dc.description | Fil: Mayorano, Fernando Javier. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Grupo de Plasmas Densos Magnetizados; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Tandil; Argentina | - |
dc.description | Fil: Rubiales, Aldo Jose. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Grupo de Plasmas Densos Magnetizados; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Tandil; Argentina | - |
dc.description | Fil: Lotito, Pablo Andres. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Grupo de Plasmas Densos Magnetizados; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Tandil; Argentina | - |
dc.format | application/pdf | - |
dc.format | application/pdf | - |
dc.format | application/pdf | - |
dc.language | eng | - |
dc.publisher | Plapiqui | - |
dc.relation | info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.laar.uns.edu.ar/indexes/artic_v4301/Vol43_01_59.pdf | - |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | - |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/ | - |
dc.source | reponame:CONICET Digital (CONICET) | - |
dc.source | instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas | - |
dc.source | instacron:CONICET | - |
dc.source.uri | http://hdl.handle.net/11336/10862 | - |
dc.subject | OPTIMAL CONTROL | - |
dc.subject | LQ-CONTROL | - |
dc.subject | URBAN TRAFFIC MODELS | - |
dc.subject | Otras Ingeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información | - |
dc.subject | Ingeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información | - |
dc.subject | INGENIERÍAS Y TECNOLOGÍAS | - |
dc.title | Optimal control based heuristic for congestion reduction in traffic networks | - |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | - |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
dc.type | info:ar-repo/semantics/articulo | - |
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